maanantai 14. elokuuta 2017

Raskausajan teetä ja öljyä!

Olen tässä jo puolesta välistä raskautta nauttinut vadelmanlehtiteestä, jota suositellaan erityisesti raskauden loppupuolella. Sen pitäisi vahvistaa kohtua ja auttaa palautumaan synnytyksestä. Tekee hyvää limakalvoille. Olen juonut tähän asti noin kupillisen päivässä, loppuviikoilla ajattelin lisäillä määrää pariin, kolmeen kupilliseen. Esikoisen kohdalla join myös kyseistä teetä, mutten osaa sanoa, onko teellä varsinaista vaikutusta ollut kuitenkaan lopputulokseen. Tämä ihana juoma maistuu kuitenkin mielestäni hyvälle, ja helpottaa kaipuuta muiden yrttijuomien pariin :) ! Joku kylläkin suositteli vadelmanlehtiteen juomista vielä synnytyksen jälkeenkin, joten testaillaanpa tällä kertaa pidempään :)

Olen ostanut myös valmiiksi jo imetysteetä, joka sisältää erilaisia maidontuotantoa nostattavia yrttejä. Esikoisen kohdalla tosin imetystee piti jättää pois, kun maitoa tuppasi tulemaan vähän liikaakin! Tällä kertaa minulla on Frantsilan Vauvanilo - tee, jossa näyttäisi myös olevan mukana vadelmanlehtiä. Osa teen yrteistä ( esim. anis, kumina, fenkoli) helpottaa myös vatsaoireita, joten niistä voi olla vauvalle hyötyä :)!

Toinen tällä hetkellä huomiota saava juttu on arganöljy! Se on perinteisesti Marokossa käytetty arganhedelmän kivestä puristettu öljy, jota suositellaan erityisesti arpien ja juovien hoitoon. Olen pitänyt sitä hyvänä ihoöljynä, ja nyt olen alkanut hieromaan sitä vatsalle ja rintoihin, jos siitä olisi hyötyä raskausarpien ennaltaehkäisijänä. Edellisessä raskaudessa öljysin vatsaani erilaisilla öljyillä, eikä mitään pahempia arpia ainakaan tullut. Rintoihin kylläkin tuli, mutta se tapahtui räjähdysmäisesti kertaheitolla sairaalassa, vasta maidon noustessa. Kaikki ihoöljyt ovat varmasti hyviä, mutta olen niin paljon saanut kuulla parin vuoden aikana arganöljyn hehkutusta asiakkailta, sekä huomannut sen todellisen suosion, joten tällä kertaa mennään tällä :)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti